Pages

Tuesday 29 May 2018

Scammer 2018 kantoi nak tipu tak jadi hahahaha

Assalamualaikum . oke kali ni aku takkan terpedaya lagi macam peristiwa 2 minggu lepas yang aku kerugian RM300 hanya kerana terpedaya dapat hadiah cabutan bertuah sebuah Iphone X . dan kejadian itu bautkan aku fobia teruk sampai taku nak beli online lagi dek Scammer yang senang buat duit . Dah Buat report polis dah buat report BAnk tapi tak jadi ape .. Once duit dah masuk account tu selamatlah korang takkan dapat balik .. Ini Pengalaman aku dan aku takkan sesekali percaya dengan MUDAH.MY seumur hidup aku lepas ni.


Oke kali ni Entry bertarikh 21 May 2018 aku terima whatsapp dari seorang yang tidak dikenali . no whatsapp nya pun dari luar negara so korang pandai2 la agak kan. takkan luar negara nak shopping kat  mudah.So macam biasa aku selitkan gambar dan nombor Si Scammer babi tak guna ni .

aku ada iklan kan aku nak jual Iphone 6s 64 Gb aku kat mudah so aku share la no tel aku kat situ. aku pasti sape2 yang pernah share iklan kat mudah mesti ada orang tak dikenali atau pun foreigner yang whatsapp korang kan?? mengaku je la...

KORANG BOLEH KLIK GAMBAR KALAU KECIK TAK NAMPAK NAK BACA CONVERSATION AKU DENGAN SCAMMER NI....




So ni dia siap nama lagi siap no fon lagi .. elok la tu gambar anjing sebab dua2 pun anjing.....


pada mulanya aku dah tahu dia ni scammer sebab aku dah iklankan aku jual iphone aku rm1850 jee.. aku trick dia aku jual rm 2500 .. kalau orang logik akal mana ada orang nak bayar lebih betul tak??

orang giler je nak bayar lebih kecuali la kau memang orang yang mandi dengan duit..itu tak dinafikan hahahaha....



aku jual iphone 6s bukan iphone 7 plus bongok ... haha buta IT betul mamat ni ....gambar camtu pun senag caye.... 

adik mana stay KL tu??? adik tiri laki mak kau??



sepanjang aku berurus berniaga aku only terima online banking ..pay pal ke visa ke NO way!!!!


haha stay South Carolina ..boleh ea line US sampai Malaysia..dasyat betul la scammer ni



wah ada bank manager.. anak datuk ke kau??? hahaha simple la only bank kau dan bank aku je



Then dia mintak details... macam biasa hahaha Aku dah tahu dia ni Scammer aku pun created la nama account bank baru siap no akaun siap email yang tak pernah wujud pun  .. dia ni sindiket luar mesti bodoh punya ..  Orang malaysia je paham pale bana kau betul tak?? upps sorry la sarcastic sikit....



So dia pun decide nak cas phone..hoho kau ingat aku tak tahu ke tricks kau..kau create cheque bank palsu , email palsu dan bank palsu semua tu ..just only one click.. haha oke lets say permainan dia..





So dia whatsapp aku balik kurang 2 jam lepas tu .. dia kata aku patutnya terima email.. so aku buat buat la tak dapat terima . email je duit masuk?? Otak kau berjambul !! bagi bukti resit la mangkuk 




So dia sendiri yang nak perdaya aku dan main reverse Psycology dia kata ada2 email..satu email inbox satu Spam.. haha aku tahu email dari kau konfem SPAM.. 



aku kata aku tak terima pape .. sebab kadang2 dorang ni licik ..diorang selitkan link pastu kita klik abes lebur duit kita..so aku bagi la email rekaan .. haha rekaan semata mata punya email pun mangkuk scammer ni percaya... 


so ni la dia resit bank dia siap nama akaun no akaun dan email yang aku bagi tadi..konon kononya dah bank in la hahaha .. kat sini korang kalau BUTA jugak aku tak tahu la.. dah terang2 tulis Pending. maksudmnya duit tergantung.. duit tak pernah pun masuk account bank korang . ingat tu sebab ramai ornag terlepas pandang benda ni .. nampak je dah bank in terus lelap mata .. bagi barang duit tak dapat air mata yang dapat...



aku pun tricks la dia aku tak terima lagi duit sebab aku nak pancing dia .. aku nak tahu identiti si SCAmmer durjana yang menipu ramai mangsa termasuk aku



aku buat2 la dah baca email dan mintak la address mana aku nak hantar tu .. hoho dia bagi address baik punya.. tah wujud ke tak tempat tu lol..




aku tetap nak tahu identity dia ..macam biasalah saje je nak verification la konon.. mintak la IC dia hahaha..




(KLIK gambar IC diatas)

lastly dia bagi , haha kepada sesiapa boleh la siasat mamat ni ... gambar IC pun macam di buat buat .. haha aku tak pernah pegi America tp aku tahu ni tipu...


So buat semua aku nasihatkan boleh jual beli di mudah.my , cuma keutamaan adalah CASH ON DELIVERY kat mudah.my oke???   laman web mudah dah tak selamat.. ramai je orang luar negara amik kesempatan kat rakyat malaysia macam kita ni..


Sebab rakyat malaysia ni baik hati , senang kena tipu (tak semua) so diorang dapat kaut keuntungan dengan cara gampang macam ni.. So pada yang dapat whatsapp no tak dikenali dan pelik macam ni better BLOCK je okay .. tak payah lah mengada nak jual jugak sebab Ringgit malaysia convert US jauh teruk wey.. korang je rugi nanti hahaha..

Sekian dari aku .

No comments:

Post a Comment