Pages

Wednesday 25 April 2018

Gerai Makan Kotor di Kementerian Wilayah Persekutuan Putrajaya. HATI-HATI

Assalamualaikum , dan salam sejahtera ..Oke lama dah aku tak update blog ni yang dah berhabuk ni sejak tahun elpas aku tinggalkan nasib baik aku oingat lagi paswed dan juga email nya hahaha

oke aku sekarang kerja kat putrajaya ye la nak tunggu result spa dan result upu untuk sambung belajar kena lah kerja kan so aku pilih untuk psh kat kementerian wilayah persekutuan putrajaya sebelah masjid .as long aku tahu lokasi dia dekat ngan masjid so senang la tak payah la susah2 nak ke masjid kan jalan kaki je...

Oke tanak panjang lebar so aku nak warn kat korang yang makan kat kementerian wilayah persekutuan putrajaya , aku memang tahu kat situ ada satu kafe famous . aku tanak mention nama tapi klue nya adalah kafe dia PALING RAMAI ORANG dan KAFE dia PALING MURAH..


ye . Putrajaya , satu bangunan kerajaan yang megah dan cantik di pandangan . niat aku bukan ape. bukan nak tutup periuk nasi kedai makan tersebut , aku pun ada sifat kesian dan perikemanusiaan lagi
cuma aku fikirkan cara seseorang manusia tu cari rezeki ,kedai makan dan makan tu masuk mulut akan jadi darah daging kita , so kalau kotor , takkan nak sakit pulak kan , kalau tak kena kat diri kita cuba fikir jadi kat orang lain. so kita cegah dulu .

so aku pun decide nak komen dan blog pasal ni , ye aku mungkin salah kat sini sebab orang lain makan sedap je , tak sakit pun , tapi aku cuma berjaga-jaga . kita sama-sama umat islam , carilah rezeki dan berkongsi la rezeki dengan cara bersih , suci , halal dan baik.

oke tarikhnya 25 april 2018 . aku pun order la makanan Nasi Goreng Ikan Masin Telur Dadar di kementerian wilayah Persekutuan Putrajaya ini. kedai dia memang murah memang ramai orang , tak kira dari mana mana kementerian pun mesti datang sini sebab murah . lauk pauk dia pun tukar2 that why salah satu tarikan orang datang ke kementerian wilayah persekutuan putrajaya ni

So, aku pun niat nak bungkus la kan sebab tahu dah kalau waktu makan tengahari kat kementerian wilayah putrajaya sebab dah kerja kat sini ni memang sesak , nak duduk takde , berebut , dah chop-chop semua . macam kat kementerian lain takde cafe la pulak sibuk nak makan kat kementerian sini .

bangunan sebelah , zenith hotel , kastam ke , rela ke ,audit akauntan ke ape ke sume suka makan kat stu....

and then bila aku dah bayar aku bawak naik ...aku terjumpa seekor lipas hidup lagi dalam telur dadar yang digoreng . what the fish man!... aku memang dah target kalau aku termakan lipas tu konfem sakit perut cirit-birit . yela lipas kan makan benda yang kotor. so mungkin allah selamatkan aku hari khamis tengahari tu.


nasib baik lampu office terpasang masa tu selalu tengahari dah gelap dah....so aku pun bukak la bekas tapawer tu ...terkejut giler aku tengok lipas ... dan aku panggil la sorg kak aku ni nama dia kak fareha , korang boleh check dalam direktori kementerian wilayah persekutuan putrajaya tu sebagai saksi..



aku ingat tu cuma ilusi aku je , rupenye memamg betul aku nampak seekor lipas dalam telur dadar...






Kalau korang korang terung NGAP ke???

tu la nasi goreng ikan masin telur dadar yang aku beli tu . aku takkan reka cerita kalau takde bukti dan saksi...

kalau aku sabotage , silakan check cctv 25 april 2018 ,12:45pm ...dan aku decide tanak makan langsung (klik la gambar tu) .


so aku pun call la pak *^% kenapa nasi goreng saya ada anak lipas ni , so dengan nafas cepat cepat dia kata ,

" takpelah , turun bawah balik , saya ganti baru"
aku un cakap lah  nak saya bawak tak tunjuk nasi goreng ikan masin telur dadar ni ada lipas ?


dia kata tak payah '.. yela masa tu tengah hari kan kalau aku bawak masa orang ramai , mahu malu nanti dia ataupun mahu dia tak layan aku sebab customer lain ramai tunggu .


so aku pergi la bawah amik nasi goreng ikan masin telur dadar . dia pun cakap la minta maaf tak perasan . so aku pun senyum je la .


bila ada yang baru ni aku check jugak mana lah tahu ada lagi ke en lipas tu , ye la kalau dah ada lipas ,

 tak mungkin ada seekor je , logik la tu kedai makan kan , tak mustahil segala makhluk perosak pun ada kan . tak mungkin seekor dua je ada , atau pun tak mungkin lipas tu tak sengaja jatuh dalam telur dadar tu kan.

so aku decide itu hari last aku makan kat gerai tu , tanak aku nasi ada lipas tu berulang lagi , fobia

aku , ingat lawak ke ada perisa tambahan dalam nasi goreng ikan masin ?? kalau sakit sape nak tanggung ? kalau mati????


aku cerita masalah ni kat penyelia aku , dia pun dah tahu sebenranya , premis tu dari luar je nampak ramai, lauk murah , lauk up date hari2 , tp belakang dia nauzubillah .

lagi pun dengar cerita tu gerai paling lama kat kementerian wilayah persekutuan ni. so no wonder la kan ....


mungkin malangnya nasib aku hari tu , tapi mungkin esok lusa kena kat orang lain ???


aku tak salahkan sape2 tapi ini soal makan minum , kita sebagai customer pun kena beware la

kebersihan , jangan sebab MAKAN MURAH di putrajaya ni , kita abaikan kebersihan gerai , benda

tu tak nampak sebab dia kat belakang . aku harap Kementerian kesihatan ambil tindakan la benda ni .

and semua kafe kafe kementerian dalam putrajaya ni . ni soal hak asasi manusia jugak kan..


kepada gerai tu aku cuba positif , mungkin gerai tu dah lama dan ramai permintaan dia busy sampai tak sempat nak bersihkan belakang kedai tempat simpan barang tu . dan semoga lebih ambil perhatian soal kebersihan je jangan fikir untung je ye. dan semua tempat2 makan di luar sana ..

maafkan saya telebih dahulu . saya cuma menyampaikan . yang baik datang daripada Allah Swt yang buruk datang dari diri saya sendiri . bukan nak mengaibkan cuma meluahkan

CUSTOMER ALWAYS RIGHT.




No comments:

Post a Comment