Pages

Saturday 11 March 2017

jangan beli sneakers/kasut online . sebab IG shop is untrustseller!!!! putra.shoes penipu

oke assalamualaikum semua , pagi ni post marah sikit sebab ape??? sebab aku ditipu seorang Melayu , Islam yang agak bangs** . aku nak cari kasut untuk dinner untuk last sem aku kat Politeknik ni.. aku pun cari la kasut kat IG shop satu ni putra.shoes . korang boleh carik kat instagram. Account tu private oke. pada tarikh 28 februari 2017.aku pun tengah lepak atas katil tu skrol la carik IG shop yang jual kasut .aku pun tahu saiz kaki aku saiz 6 . so aku decide nak carik sneakers Vans ala yang kasut gempak ala ala orang main skateboard tu ..

aku deal la dengan satu ig shop tadi tu. korang aku mintak sangat supaya REPORT ig kat bawah ni sebab aku tanak orang lain hilang duit kena tipu dengan owner si bangs** ni . report biar hapus je bisnes syaitan dia ni.sebab selama ni aku shopping online elok je dan dapat tracking no dan barang sampai 2-3 hari bekerja . so bila 1st time aku hilang rm120 ni aku dah trauma. ape nasib yang lain yang order iphone preorder sume tu... biasanya account IG yang private ni selalunya lalang. pengajaran buat aku jugak kalau bab pakaian , gadget jangan beli online!!!..  biar kita nampak depan mata. lebih elok COD . postage pun tayah bayar . barang boleh test depan mata dan kita puas hati. aku terkilan jugak sebab bangsa Melayu bangsa aku yang tipu sesama melayu .

aku ada refer internet , kalau kes kena tipu camni boleh report polis tak ?? ramai yang bagi feedback kata buat pun takde ape sebab dia nak ic orang tu . aku terpikir why not je detect no sim kad sebab every sim kan daftar guna ic??? why tak maju?? so ramai yang bagi suggestion supaya aku buat report bank kata salah bank in . and then bagi la sebab ape sume nanti bank akan keluarkan surat pada si penipu tu untuk refund balik duit customer tu. aku pun baru nak try ni sebab 1 st time kena tipu kan so takde experience bab money refund kat bank ni.


followers si penyamun ni banyak do. dah bape banyak dia kaut untung tipu sana sini. !!!report !! oke account si penyamun ni



dah call pandai pulak letak ... pastu voicemail.. why block?? come on . dont be so stupid. korang amik je no tel tu . 





 dia bagi no akaun untuk bank in akaun lain . and cara copy paste pun nampak bodoh sangat...

 
 3-4 hari la konon barang sampai . ayat kemain manis sial . and then bawah tu bukti aku bank in trasfer rm120. ada bukti ada resit so aku aku memang nak tolong dia dapat rezeki.sebab ingatkan dia ni boleh dipecayai


as usuall la kan bagi details macam normally kita beli barang online .. 


 dan dan tiba stok habis.. padahal awal2 tu kata stok banyak lagi . and then pandai pulak syaitan ni cakap "insyaallah" 


 tayah carik la . if customer nak refund . refund je la.. kau suka ke makan duit haram??? 
agama ape kau???


 duit tak boleh refund sebab kau dah makan .. kata je la...







oke masa ni lega.... sebab dia kata barang dah post so aku hanya tunggu sahaja dapat tracking no  as usuall..but....


 berminggu2 aku tunggu .. nak tracking kod. sekali no blue tick?? block customer?? why ?? 
at least kalau kau kata pre order aku bolh consider lagi taw . ape do kau suka duit haram tipu sana sini???parent ajar camtu?? ouh okay i believes Allah is almighty. Allah is powerfull... maybe hari ni kau tipu aku. kau tipu all your followers .kau tipu orang lain  one day kalau allah tu nak balas sekelip mata je. maybe sekarang Allah bagi kau Istidraj . rezeki supaya lagi menyesatkan . 


 muka one of bangsa melayu yang scammer in business .
semoga Allah memberi pengajaran dekat kau .duit HARAM tu taw. jadi darah daging .



and one more thing aku TAK HALALKAN duit rm120 yang aku bagi kau tu oke . 




semoga entry kali ni bagi orang ramai berwaspada pada beli online . jangan mudah percaya kat IG shop. Mudah lagi2 yang ada tulis 100% trust seller . setakat benda tu aku pun boleh copy paste . and ayat nak tipu orang is macam2. 

better mintak ic seller tu , at least kalau dia tipu , IC dia kau record and buat report polis . and then segala bukti kau bagi je kat polis supaya pada peniaga yang penipu ni dapat tindakan undang2. 


sebab kau rosak peniaga atas talian . orang lain nak cari makan , nak tolong ekonomi sendiri. sara hidup . kau buat pasal. pada yang dah jadi mangsa si syaitan ni please beware bila nak beli online okey.. aku tak salhkan peniaga lain. sebab aku pun biasa beli online sebelum2 ni oke je.

tapi sebab si syaitan ni semua peniaga atas talian kena tempias.


pastikan peniaga yang anda nak beli tu ada akaun SSM . dengan tu kalau dia menipu kita boleh sue dekat suruhanjaya syarikat malaysia..


and lagi sekali aku minta supaya REPORT IG diatas supaya tak de lagi orang kena tipu macam aku . and kita hapuskan si penyamun2 atas talian ni . 

kita doa Allah bagi balasan je kat penipu2 ni.. KERETA KEMALANGAN  ke , SAKIT TERUK , and macam2 lagi hahahaha baru padan muka...


diingiatkan pada yang lain waspada beli online okey.pada yang takpernah lagi kena tipu tu jangan suka sangat . malang tak berbau. manusia ni rambut je hitam.. hati?? kau tahu ke???.






No comments:

Post a Comment